Havas Boondoggle ontwikkelt /uit-campagne

Door het enorme aanbod blijkt het heel moeilijk om uit te zoeken wat er in Amsterdam qua uitgaan en op cultureel gebied allemaal geboden wordt. De site
www.iamsterdam.nl/uit brengt alles samen. Havas Boondoggle Amsterdam ontwikkelde samen met Amsterdam Marketing de /uit-campagne die de url onder de aandacht gaat brengen als de plek waar je al het aanbod kunt ontdekken.

Na een soft launch tijdens de Uitmarkt eind augustus is de campagne van start gegaan. De campagne moet consumenten met interesse in cultuur naar de juiste plek gidsen zodat zij vaker maar ook anders cultuur consumeren. www.iamsterdam.nl/uit wordt neergezet als de gids voor het culturele aanbod in Amsterdam.

In alle communicatie wordt expliciet het laatste deel van de URL gebruikt: /uit. Dit is het campagne icoon. Herkenbaar, duidelijk en makkelijk inzetbaar in alle mogelijke media en middelen. /uit wordt gebruikt in de communicatie naar een brede doelgroep, maar zal ook ingezet worden voor meer specifieke boodschappen.

De campagne zal de komende tijd online te zien zijn, maar ook in print, outdoor, het OV, Boomerangkaarten en op T-shirts.

Bekijk hier de campagne.

Stichting Amsterdam Marketing is de citymarketingorganisatie van de Metropool Amsterdam, actief op het gebied van promotie, informatie, onderzoek en dienstverlening. De ambitie is om de regio op de kaart te zetten als een van de vijf meest aantrekkelijke metropolen van Europa voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Onder het motto ‘I amsterdam’ profileert de metropool zich als een dynamisch woon- en werkgebied, een aantrekkelijke reisbestemming en een proeftuin voor innovaties.